روش تحقبق
هدف درس :
توانمند سازی دانشجویان در بهرهگیری از روشهای آماری توصیفی و استنباطی و بستههای نرم افزاری مرتبط در مطالعات اجتماعی .
رئوس مطالب:
۱- سنجش اعتبار و تکنیکهای مختلف آن.(با تاکید برمتغیردین داری ).
۲- سنجش قابلیت اعتماد و تکنیکهای مختلف آن.(با تاکید بر متغیر سرمایه داری ).
۳- تعیین حجم نمونه در مطالعات اجتماعی پیمایشی و شبه آزمایشی( برای برآورد پارامترهای متغیرهای دین داری و سرمایه اجتماعی) .
۴- آزمون پیشفرضهای آماری نظیر نرمالیتی و برابری واریانسها و اهمیت آن درآزمون فرضیه های طرح شده در مطالعات اجتماعی .
۵- فرضیههای تک متغیره در مطالعات اجتماعی واهمیت آن در سنجش افکار عمومی .
۶- فرضیههای دو متغیره وعمومی ترین انواع آن در مطالعات اجتماعی (با تاکیدبر رابطه دین داری و سرمایه اجتماعی ).
۷- مدل رگرسیونی چند گانه برای تبیین سرمایه اجتماعی .
۸- مدل مسیر برای تبیین سرمایه اجتماعی .
۹- کاربرد تحلیل عاملی در ساخت سازه های چند وجهی در مطالعات اجتماعی .(با تاکید بر ابعاد پنج گانه متغیر دین داری ).
روش ارزیابی:
ارزشیابی مستمر | میان ترم | آزمون نهایی | پروژه |
* |
| * | * |
منابع فارسی:
۱- تاجبخش ،کیان .(۱۳۸۴).سرمایه اجتماعی ،اعتماد،دموکراسی و توسعه .تهران :شیرازه.
۲- کرلینجر، فرد، ان. (۱۳۸۴). رگرسیون چند متغیری در پژوهش رفتاری (ترجمه حسن سرایی، ویراست دوم). تهران: مرکز نشر دانشگاهی.
۳- کیوی ،ریمونو کامپنهود،لوک .(۱۳۷۰).روش تحقیق در علوم اجتماعی (ترجمه عبدالحسین نیک گوهر ).تهران :فرهنگ معاصر.
۴-مولر،جی. وشوسلر، اف. وکاستنز، اچ. (۱۳۷۸). استدلال آماری در جامعه شناسی. (ترجمه ه، نایبی. ویراست اول). تهران:نشر نی.